header

Ανακατατάξεις στον τομέα του λιανικού εμπορίου στη Ρωσία
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΡΩΣΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Ημερομηνία: 26/01/2017
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Μόσχας (Αρμοδιότητα και για Λευκορωσία, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Τουρκμενιστάν)
Κείμενο:

Την πρώτη θέση στην αγορά λιανικού εμπορίου της Ρωσίας κατέλαβε ο όμιλος εταιρειών X5 Retail Group το 2016, του οποίου τα έσοδα σημείωσαν αύξηση 27,5% και ανήλθαν σε 1,025 τρισ. ρούβλια. Η επίδοση αυτή, η οποία αποτελεί την καλύτερη επίδοση του ομίλου από το 2011, επέτρεψε στο Χ5 να προσπεράσει τον κύριο ανταγωνιστή του, το δίκτυο καταστημάτων “Magnit”, του οποίου τα έσοδα, εξαιρουμένων των εσόδων από τα καταστήματα καλλυντικών, κλάδο στον οποίο δεν εκπροσωπείται ο όμιλος Χ5, ανήλθαν σε 1,005 τρισ. ρούβλια, κατά 21 εκ. ρούβλια χαμηλότερα από αυτά του Χ5.

Ο όμιλος Χ5 διαθέτει τα δίκτυα καταστημάτων “Pyaterochka”, “Perekrestok” και “Carousel”. Κατά τη διάρκεια του 2016 ο όμιλος άνοιξε 2.167 νέα καταστήματα. Το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του ομίλου προέρχεται από το δίκτυο “Pyaterochka”, ο αριθμός καταστημάτων του οποίου αυξήθηκε κατά 42,1% κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας, την 30η Σεπτεμβρίου 2016 ο όμιλος διέθετε 8.380 καταστήματα, επιτυγχάνοντας νέο ρεκόρ με την προσθήκη περίπου 1 εκ. τ.μ. νέων εμπορικών χώρων.

Το δίκτυο “Magnit”, το οποίο κατείχε την πρώτη θέση στη ρωσική αγορά από το 2013, διαθέτει τα καταστήματα “U Doma”, “Magnit Hypermarket”, “Magnit Family” και “Magnit Cosmetics”. Κατά το 2016, οι συνολικές καθαρές λιανικές πωλήσεις του δικτύου “Magnit”, με όλες τις μορφές καταστημάτων που διαθέτει, αυξήθηκαν κατά 12,8% το 2016 και ανήλθαν σε 1,070 τρισ. ρούβλια. Ο ρυθμός αυτός ανάπτυξης αποδείχθηκε ότι ήταν η χειρότερη επίδοση του δικτύου των τελευταίων εννέα ετών και κάτω από τις προβλέψεις της εταιρείας, που ανέμενε ανάπτυξη της τάξης του 14-16%. Το περασμένο έτος το δίκτυο άνοιξε 1.970 νέα καταστήματα, με τον αριθμό των καταστημάτων “U Doma” που αποτελεί το βασικό σχήμα του δικτύου “Magnit” να παρουσιάζει μείωση. Συνολικά, την 31η Δεκεμβρίου 2016, το δίκτυο διέθετε 14.059 καταστήματα όλων των κατηγοριών.

Στο τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2016, οι πωλήσεις του ομίλου X5 αυξήθηκαν κατά 27,5% φθάνοντας τα 291,3 δισ. ρούβλια, ποσό κατά 3% υψηλότερο από τα έσοδα του δικτύου “Magnit” για την ίδια περίοδο (282,5 δισ. ρούβλια, αύξηση 9%). Όπως αποδεικνύει ο δείκτης συγκρίσιμων πωλήσεων (like-for-like sales: προσαρμοσμένος δείκτης που συγκρίνει τις επιδόσεις μιας εταιρείας για δύο χρονιές, λαμβάνοντας υπόψη μόνο εκείνες τις δραστηριότητες που ήταν σε ισχύ κατά τη διάρκεια και των δύο χρονικών περιόδων), το δίκτυο “Magnit” εμφάνισε αρνητική δυναμική συγκρίσιμων πωλήσεων (-1,3%) λόγω της μείωσης της κίνησης κατά 1,8% τους τελευταίους τρεις μήνες του περασμένου έτους. Αντίθετα, ο όμιλος X5 για την ίδια περίοδο εμφάνισε δείκτη συγκρίσιμων πωλήσεων στο 7,5%, που οφείλεται στην αύξηση της κίνησης κατά 1,8% και της μέσης καταναλωτικής δαπάνης κατά 5,6%.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov