header

Προσπάθεια μείωσης των τιμών προμηθευτών από μεγάλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΡΩΣΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Ημερομηνία: 14/03/2017
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Μόσχας (Αρμοδιότητα και για Λευκορωσία, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Τουρκμενιστάν)
Κείμενο:

Η ενδυνάμωση του ρουβλίου που καταγράφεται το τελευταίο διάστημα έχει οδηγήσει τις μεγαλύτερες αλυσίδες λιανικού εμπορίου της χώρας να στραφούν προς τους προμηθευτές τους ζητώντας τους τη μείωση των τιμών που προσφέρουν.

Πρώτος ο όμιλος εταιρειών X5 Retail Group, που κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά λιανικού εμπορίου της Ρωσίας και στον οποίο ανήκουν τα δίκτυα καταστημάτων “Pyaterochka”, “Perekrestok” και “Carousel”, με επιστολή του προς τους προμηθευτές του στις αρχές του μήνα, ζήτησε τη μείωση των τιμών τους κατά 10%, λόγω της πρόσφατης ενίσχυσης του ρουβλίου κατά περίπου 10% έναντι του δολαρίου ΗΠΑ και κατά 12% έναντι του ευρώ. Μάλιστα, ο όμιλος θέτει προθεσμία στους προμηθευτές του να προβούν στις σχετικές μειώσεις έως τις 15 Μαρτίου τ.έ., ενώ για όσους δεν ανταποκριθούν σε αυτό το αίτημα, ο όμιλος επιφυλάσσεται να αναθεωρήσει τους όρους της συνεργασίας.

Το παράδειγμα του X5 Retail Group ακολούθησαν και άλλες αλυσίδες λιανικού εμπορίου της χώρας. Οι αλυσίδες “Lenta” και “Verny” απέστειλαν και αυτές επιστολές προς τους προμηθευτές τους την περασμένη εβδομάδα, ζητώντας τους να προβούν σε μείωση των τιμών τους.

Στην επιστολή της η αλυσίδα “Verny” υπενθύμιζε στους προμηθευτές της τη σημαντική ανατίμηση του ρουβλίου και δήλωνε ότι αναμένει από αυτούς να προβούν σε ανάλογη μείωση των τιμών τους (5-10%) μέχρι τις 15 Μαρτίου τ.έ. Σύμφωνα με τον Γενικό Διευθυντή της αλυσίδας, κ. Oleg Vysotsky, όταν το ρούβλι είχε χάσει την αξία του και είχε φθάσει ένα δολάριο να αντιστοιχεί σε 70-80 ρούβλια, η εταιρεία είχε γίνει αποδέκτης πολλών αιτημάτων από τους προμηθευτές της για την αύξηση των τιμών που αγόραζε τα προϊόντα από αυτούς. Ως εκ τούτου, τώρα που το ρούβλι ανέκτησε μεγάλο μέρος των απωλειών του, είναι λογικό να επανέλθουν οι τιμές στα προηγούμενα επίπεδα.

Από την πλευρά της, η αλυσίδα λιανικού εμπορίου “Lenta” στην επιστολή της τόνιζε ότι η μείωση των τιμών των προμηθευτών θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές πώλησης των προϊόντων, στη διατήρηση της πελατειακής βάσης και στην προσέλκυση νέων πελατών. Δεδομένης της σημαντικής μείωσης της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, οι εταιρείες καλούνται να λάβουν δύσκολες αποφάσεις, εξηγούσε η εταιρεία στην επιστολή της.

Η μείωση των τιμών αναμένεται να είναι μεγαλύτερη για εκείνες τις κατηγορίες προϊόντων, οι οποίες εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία του νομίσματος. Ωστόσο, ορισμένοι προμηθευτές σημειώνουν ότι παρά την ανατίμηση του ρουβλίου, οι τιμές στις οποίες προμηθεύονται οι ίδιοι πρώτες ύλες για την παραγωγή τους δεν έχουν προσαρμοστεί ανάλογα, ακόμα και αν πρόκειται για εισαγόμενες πρώτες ύλες. Ταυτόχρονα, το μεταφορικό κόστος και το κόστος των logistics έχει αυξηθεί, περιορίζοντας περαιτέρω τη δυνατότητά τους να μειώσουν τις τιμές τους.

Ωστόσο, δεν εφαρμόζουν όλες οι αλυσίδες λιανικού εμπορίου αυτή την πρακτική επαναδιαπραγμάτευσης των τιμών των προμηθευτών. Εταιρείες όπως οι “Dixie”, “Metro Cash & Carry” και “Azbuka Vkusa” δηλώνουν ότι προτιμούν να διαπραγματεύονται χωριστά τους όρους συνεργασίας με καθέναν από τους προμηθευτές τους. Εξάλλου, η υιοθέτηση κοινής πρακτικής από όλες τις αλυσίδες λιανικού εμπορίου για άσκηση πίεσης προς τους προμηθευτές, θα μπορούσε να προκαλέσει την αντίδραση της Ομοσπονδιακής Αντιμονοπωλιακής Υπηρεσίας. 

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov