header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Ενημερωτικό Δελτίο οικονομικών και εμπορικών εξελίξεων στην περιοχή της Καλιφόρνια
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ημερομηνία: 12/01/2010
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Αγίου Φραγκίσκου
Κείμενο: Silicon Valley

- Συνεχίζεται η ‘μάχη’ Google vs Apple με τις δύο εταιρείες να ανταγωνίζονται για το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς σε : λειτουργικά συστήματα (Google Chrome OS vs Mac OS), κινητή τηλεφωνία (το νέο κινητό της Google ενδέχεται να απειλήσει την κυριαρχία του iPhone), μουσική (οι μουσικές υπηρεσίες της Google ανταγωνίζονται το iTunes), μηχανή αναζήτησης (Google Chrome vs Safari), video (Youtube vs iTunes).
Το περιοδικό Economist στα ετήσια «Βραβεία Καινοτομίας» βράβευσε τους:
Βιο-επιστήμες: Craig Venter, Δ/νων Στέλεχος της Synthetic Genomics για την συνδρομή του στην γενετική επιστήμη.
Επιχειρηματικότητα: Ratan Tata, Πρόεδρος του Tata Group, για τον πρωτοποριακό τρόπο ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας της Ινδίας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον.
Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές & Τηλεπικοινωνίες: Raymond Kurzweil, ιδρυτή της Kurzweil Technologies, για τα επιτεύγματά του στο πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης.
Καταναλωτικά προϊόντα & υπηρεσίες: Steve Sasson για την δημιουργία της πρώτης ψηφιακής κάμερας το 1975 (Eastman Kodak).
Ενέργεια & Περιβάλλον: Richard Swanson, Προέδρου της SunPower για τη συνδρομή του στην τεχνολογία της ηλιακής ενέργειας.
«Δίχως σύνορα επιτυχία»: Mark Zuckerberg, Δ/νων Συμβούλου του Facebook με πάνω από 300 εκατ. χρήστες.
Κοινωνική & Οικονομική Καινοτομία: Mikkel Vestergaard Frandsen, Δ/νων της Vestergaard Frandsen για τη δημιουργία φθηνών ιατρικών εξαρτημάτων για άπορους.
Εταιρική χρήση της Καινοτομίας: στην εταιρεία προϊόντων οικιακού καθαρισμού Reckitt Benckiser, προς αναγνώριση της καινοτόμου & επιχειρηματικής εταιρικής φιλοσοφίας.

Σημαντικές επενδύσεις παραγωγών ελαιολάδου στην Καλιφόρνια

Πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου UC-Davis σημειώνει ότι η Καλιφόρνια σε μερικά χρόνια θα είναι η μεγαλύτερη ελαιοπαραγωγική περιοχή του κόσμου, ως αποτέλεσμα των μεγάλων επενδύσεων οι οποίες έχουν πραγματοποιηθεί από τους παραγωγούς τα τελευταία χρόνια. Σύμφωνα με πρόσφατα στατιστικά στοιχεία η παραγωγή ελαιολάδου για το 2009 θα φθάσει το 1 εκατομμύριο γαλόνια.
Αρχικά η παραγωγή ελαιολάδου στην Καλιφόρνια αποτελούσε εναλλακτική επιλογή για κάποιους παραγωγούς ελιάς κυρίως όταν η ποιότητα των καρπών ήταν χαμηλή. Οι κυριότερες ελαιοπαραγωγικές περιοχές εντοπίζονται στην Central Valley της Καλιφόρνια όπου καλλιεργείται και η «Κορονέϊκη» ποικιλία.
Το 1996 ιδρύθηκε το Πολιτειακό Συμβούλιο Ελαιολάδου (COOC-California Olive Oil Council) προκειμένου να κωδικοποίησει την παραγωγή έξτρα παρθένου ελαιολάδου στα πρότυπα του Διεθνούς Συμβουλίου (IOOC) ενώ τα τελευταία δέκα χρόνια οι καλλιεργητές ελιάς χρησιμοποιούν επιλεγμένες ποικιλίες από Ιταλία, Ισπανία & Ελλάδα προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την παραγωγή τους. Η ζήτηση για ελιές παραμένει σταθερή, ενώ η κατανάλωση ελαιολάδου έχει αυξηθεί και σχετίζεται με τη δημοτικότητα της Μεσογειακής διατροφής και τα συνδεόμενα με αυτή ωφέλη για την υγεία.
Με τις πρόσφατες επενδύσεις, οι ελαιοπαραγωγοί της περιοχής προσπαθούν να καλύψουν την αυξανόμενη ζήτηση μειώνοντας την εξάρτηση από το εξωτερικό. Σημειώνεται το επιτυχημένο παράδειγμα της παραγωγής αμυγδάλου και κονσερβοποιημένης τομάτας, προϊόντα στα οποία πριν μερικά χρόνια η Ισπανία και η Ιταλία είχαν το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, αλλά σήμερα ελέγχονται από την Καλιφόρνια. Καθώς βελτιώνονται οι μέθοδοι παραγωγής το ελαιόλαδο της περιοχής γίνεται ανταγωνιστικότερο με το αντίστοιχο ευρωπαϊκό τόσο σε τιμή όσο και σε ποιότητα.
Ενδεικτικά είναι τα λόγια του κ.Weiller (California Olive Ranch) o οποίος σημειώνει ότι : ‘..εάν οι ανταγωνιστές μας δεν τροποποιήσουν τις παραγωγικές τους μεθόδους θα τους προσπεράσουμε..».
Μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο μειονέκτημα για την ανταγωνιστικότητα του καλιφορνέζικου ελαιολάδου ήταν η χαμηλή παραγωγή, συνέπεια της μειωμένης ζήτησης για «ποιοτικό ελαιόλαδο». Οι εξελιγμένες μέθοδοι και οι νέες διατροφικές συνήθειες δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες έτσι ώστε να προβούν σε επενδύσεις με στόχο όχι μόνο την κάλυψη της εγχώριας κατανάλωσης αλλά και τις αγορές του εξωτερικού.

Hollywood και Αρχαία Ελλάδα.

Η ευρείας κυκλοφορίας εφημερίδα LA Times κατά την έντυπη (& ηλεκτρονική) έκδοση της 12ης Δεκεμβρίου, είχε αφιέρωμα στην ελληνική μυθολογία και τις κινηματογραφικές ταινίες οι οποίες σχετίζονται με αυτή.
Έπειτα από την εισπρακτική επιτυχία της ταινίας «300» πριν από δύο χρόνια και ελλείψει προτότυπων σεναρίων, οι κινηματογραφικές εταιρείες στρέφονται στην ελληνική μυθολογία έτσι ώστε να αντλήσουν σεναριακό υλικό για τις παραγωγές τους.
Το δημοσίευμα έχει σαν αφορμή τη νέα ταινία «Clash of the Titans» και κάνει εκτεταμένη αναφορά στο Μαντείο των Δελφών, τους Ολύμπιους Θεούς κα., ενώ σημειώνεται ότι « κάθε γενιά επιστρέφει στις αξίες της Αρχαίας Ελλάδας αναζητώντας όμορφες και ενδιαφέρουσες ιστορίες.....ενώ εάν κάποιος ταξιδεύει με σκάφος στο Αιγαίο γοητεύεται τόσο ώστε μπορεί να πιστέψει στον Ποσειδώνα».
Υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας Warner Bros η οποία βρίσκεται πίσω από την ταινία σημειώνουν ότι οι ελληνικοί μύθοι είναι ανεξάντλητοι και το Hollywood ‘ δεν τους έχει αξιοποίησει στο έπακρο’.
Επιπροσθέτως, σχεδιάζονται και άλλες υπερπαραγωγές για την Αρχαία Ελλάδα όπως η συνέχεια των «300», η οποία θα πραγματεύεται τη Μάχη του Μαραθώνα. Επίσης, σημειώνουμε (i) την παραγωγή «Μήδεια» του Ευρυπίδη, με την Annette Bening αυτή τη χρονιά στο UCLA Freud PlayHouse, (ii) το επιτυχημένο βιβλίο «Greek Street» γραμμένο από τον Peter Milligan με φόντο το σύγχρονο Λονδίνο και τις ιστορίες της Κασσάνδρας, του Οιδίποδα κα.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports