header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Κλαδική μελέτη για την αγορά οίνου στην Βόρεια Μακεδονία
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ημερομηνία: 21/08/2019
Συναπτόμενο αρχείο: Study for Wine in North Macedonia_2019_final mk.pdf
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σκοπίων
Κείμενο:

Δείτε στο συνημμένο αρχείο Κλαδική μελέτη του Γραφείου ΟΕΥ - Σκοπίων για την αγορά οίνου στην Βόρεια Μακεδονία.

Ο οίνος αποτελεί προϊόν που καταναλώνεται ευρέως στην αγορά της Βόρειας Μακεδονίας, μολονότι σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών (25-30%) είναι μουσουλμάνοι και η κατανάλωση αλκοόλ αντιβαίνει στις διατροφικές συνήθειες του συγκεκριμένου πληθυσμού.

Αξίζει να σημειωθεί επιπλέον ότι, η αγορά οίνου στη Βόρεια Μακεδονία είναι ιδιαίτερα προστατευμένη, γεγονός που δυσκολεύει την τοποθέτηση εισαγόμενων προϊόντων. Από την άλλη πλευρά, η αυξητική τάση των μισθών στη Βόρεια Μακεδονία βελτιώνει σταδιακά το βιοτικό επίπεδο των καταναλωτών και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την κατανάλωση διαφοροποιημένων προϊόντων.

Ο οίνος αποτελεί κατ' εξοχήν ένα προϊόν διατροφής που συνδέεται με την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και με τον τουρισμό. Οι εισαγόμενοι ποιοτικοί οίνοι στην εδώ αγορά προσελκύουν ένα πιο εύπορο καταναλωτικό κοινό, το οποίο συνδέει την κατανάλωση του οίνου με το «status», το «image» και το «well being».

Από πλευράς μας επισημαίνεται ότι τόσο η παραγωγή όσο και η κατανάλωση οίνου στην Βόρεια Μακεδονία αποτελεί σημαντικό τομέα, στο πλαίσιο της τοπικής αγοράς τροφίμων και ποτών και συγκρατούμε τις προσπάθειες της χώρας να τοποθετηθεί στο διεθνή αμπελουργικό χάρτη.

Ειδικότερα, οι ελληνικοί οίνοι έχουν προοπτική διείσδυσης στην αγορά της Βόρειας Μακεδονίας, γιατί διαθέτουν εξαιρετική ποιότητα, γηγενείς ποικιλίες, χαμηλά κόστη μεταφοράς και ασφάλειας, λόγω της γεωγραφικής γειτνίασης, καθώς και την εξοικείωση του καταναλωτικού κοινού με τις ελληνικές ετικέτες, λόγω της υψηλής και συχνής επισκεψιμότητας των εντόπιων καταναλωτών στην Ελλάδα. Μεγάλη μερίδα των εδώ καταναλωτών γνωρίζουν τα ελληνικά προϊόντα και θα τα προτιμούσαν σε σχέση με άλλα, εφ’ όσον τα έβρισκαν στην εδώ αγορά σε ανταγωνιστικές τιμές.

Σε κάθε περίπτωση, απαραίτητη είναι η σωστή προβολή και προώθηση των προϊόντων, προκειμένου να είναι αναγνωρίσιμα και να επιλέγονται από τους καταναλωτές, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για premium προϊόντα.

Εν κατακλείδι και παρά τις δυσκολίες, ο ελληνικός εμφιαλωμένος οίνος θα μπορούσε να τοποθετηθεί στην εδώ αγορά. Τα οινοποιεία που επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες της αγοράς θα μπορούσαν να δώσουν έμφαση στη βραχυπρόθεσμη διείσδυση στην αγορά και στον μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχεδιασμό, αξιοποιώντας κάθε δυνατότητα προβολής των ελληνικών ετικετών (πχ. στοχευμένες δράσεις προβολής, προωθητικές ενέργειες σε σημεία πώλησης κλπ).

Το Γραφείο ΟΕΥ Σκοπίων είναι πάντοτε πρόθυμο να στηρίξει οποιαδήποτε πρωτοβουλία κριθεί σκόπιμη για την προβολή και την προώθηση των ελληνικών προϊόντων στην αγορά της Βόρειας Μακεδονίας.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports