ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Υπερψήφιση επονομαζόμενου σχεδίου Marchionne από εργαζόμενους Fiat
File Categories: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: |
![]() |
Ημερομηνία: | 20/01/2011 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Ρώμης (Αρμοδιότητα και για Άγιο Μαρίνο) |
Κείμενο: | Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του ιταλικού Τύπου, οι 5.500 περίπου εργαζόμενοι της Fiat με δικαίωμα ψήφου, ενέκριναν την επιχειρησιακή συμφωνία, που αφορά στο κεντρικό εργοστάσιο της εταιρείας, στην περιοχή του Τορίνο, μετά τη διεξαγωγή ψηφοφορίας στις 14 και 15 Ιανουαρίου τ.έ., με ποσοστό 54,05% υπέρ και 45,95% κατά. Αξίζει να σημειωθεί ότι, οι εργαζόμενοι στη γραμμή παραγωγής ψήφισαν κατά της συμφωνίας, ενώ το αποτέλεσμα τελικά κρίθηκε από την ψήφο τους εργαζόμενους σε διοικητικές θέσεις (white collar) Εκτός από τη συνδικαλιστική ομοσπονδία Fiom (Ομοσπονδία εργαζομένων κλάδου Μεταλλουργίας), που ανήκει στην CGIL (Ιταλική Γενική Συνομοσπονδία Εργασίας), το σύνολο των υπόλοιπων συνδικαλιστικών οργανώσεων (Fim, Uilm, Ugl Metalmeccanici, Fismic, Associazione Capi e Quadri Fiat), είχαν υπογράψει την εν θέματι συμφωνία, στις 23 Δεκεμβρίου 2010, και είχαν καλέσει τα μέλη τους να την υπερψηφίσουν. Με βάση τη συμφωνία προβλέπονται, μεταξύ άλλων, η 24ωρη λειτουργία του εργοστασίου, σε τρεις βάρδιες, 6ημερη εργασία, μείωση διαλείμματος, τριπλασιασμός του αριθμού των υπερωριών και αυστηρές κυρώσεις σε περίπτωση συνεχούς απουσίας ή απεργίας, όροι που επιδεινώνουν τις συνθήκες εργασίας και αποτέλεσαν κρίσιμο παράγοντα στην υπερψήφιση ή όχι της συμφωνίας. Από την άλλη πλευρά, οι εργαζόμενοι θα ωφεληθούν μισθολογικά κατά 3.500 περίπου ευρώ ετησίως, εξαιτίας της αύξησης των υπερωριών και της νυχτερινής εργασίας. Επιπλέον, προβλέπονται υποχρεωτικά σεμινάρια επιμόρφωσης για το σύνολο των εργαζομένων. Ως αντάλλαγμα για την αποδοχή της συμφωνίας από τους εργαζόμενους, η Fiat- Chrysler δεσμεύτηκε να επενδύσει πλέον του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, για παραγωγή ετησίως 280.000 αυτοκινήτων SUV Chrysler και Alfa Romeo. Σε περίπτωση απόρριψης του εν λόγω σχεδίου, από τους εργαζομένους, ο διευθύνων σύμβουλος της FIAT, κ. Sergio Marchionne, έχει δηλώσει ότι δεν θα προχωρούσε στην επένδυση εντός της χώρας, αλλά στο εξωτερικό (Καναδάς) και το εργοστάσιο θα έκλεινε, καθώς δεν θα είχε μοντέλα αυτοκινήτων να παράξει, δεδομένου, ότι από τη συμφωνία Fiat- Chrysler, προβλέπεται η κατασκευή των μοντέλων Fiat, Lancia και Alfa Romeo στην Αμερική και των Jeep στην Ιταλία. Σημειώνεται ότι το ποσοστό της FIAT επί της Chrysler ανέρχεται στο 25%, ενώ ο κ. Sergio Marchionne στοχεύει στο 51% εντός του έτους. Σημειώνεται ότι η ομοσπονδία Fiom δε δικαιούται εκπροσώπησης, καθώς δεν είχε υπογράψει, εξαρχής, την εν λόγω συμφωνία. Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, δήλωσε ότι η απόφαση αυτή καταδεικνύει την «εμπιστοσύνη των εργαζομένων στις δυνάμεις τους και στο μέλλον τους» και ότι «η επιλογή όποιου ψήφισε υπέρ είναι διορατική». Η ιταλική Κυβέρνηση είχε τεθεί υπέρ της συμφωνίας, δεδομένου ότι ο Ιταλός Π/Θ. κ. Silvio Berlusconi, είχε δηλώσει προ ημερών ότι σε περίπτωση που το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας είναι αρνητικό, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat, κ. Sergio Marchionne, «θα πράξει σωστά να αφήσει την Ιταλία», ευχόμενος, παρόλα αυτά, να βρεθεί λύση μεταξύ των συνδικάτων και της αυτοκινητοβιομηχανίας, προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων. Χρύσα Θανασά Γραμματέας Ο.Ε.Υ. Β΄ |