header

Δημιουργία Συμβουλευτικής Ομάδος Χρηματοδότησης Εμπορίου στο Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Δίκτυο Ναυτιλίας
File Categories:
Χώρα αναφοράς: ΚΙΝΑ
Ημερομηνία: 26/09/2021
Σχετικός σύνδεσμος: https://www.gsbn.trade/post/boc-dbs-and-hsbc-join-gsbn-to-form-trade-finance-advisory-groupto-transform-global-trade
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία)
Πηγή: The Asian Banker
Κείμενο:

Σύμφωνα με ανακοίνωση στον οικείο δικτυότοπο (https://www.gsbn.trade/post/boc-dbs-and-hsbc-join-gsbn-to-form-trade-finance-advisory-groupto-transform-global-trade) οι κινεζικές Τράπεζες «Bank of China» και «HSBC», καθώς και, εντάχθηκαν, στις 15.9.2021, στο Παγκόσμιο Επιχειρηματικό Δίκτυο Ναυτιλίας («Global Shipping Business Network» - «GSBN»), προκειμένου να συγκροτήσουν, μαζί με την σιγκαπουριανή Τράπεζα «DBS Bank», Συμβουλευτική Ομάδα  Χρηματοδότησης Εμπορίου.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον δικτυότοπο του «GSBN», το οποίο έχει έδρα το Χονγκ Κονγκ, στόχος του δικτύου είναι η επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού της ναυτιλίας και η διευκόλυνση των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών. Στο πλαίσιο αυτό, το Δίκτυο επιθυμεί να δημιουργήσει μία ασφαλή Βάση Δεδομένων, προκειμένου να διευκολύνεται η ανταλλαγή αξιόπιστων δεδομένων διοικητικής μέριμνας (logistics), να εναρμονισθούν οι διάφορες διαδικασίες, σε όλο το μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας, και να δημιουργηθεί πρόσθετη αξία για όλους τους εμπλεκόμενους.

Στο πλαίσιο αυτό, το Δίκτυο ανακοίνωσε, στις 21.7.2021, την νέα εφαρμογή αλυσίδας συστοιχιών (blockchain) «Cargo Release», η οποία, πάντα κατά τους εκπροσώπους του Δικτύου, αποτελεί μία πλήρως ψηφιακή και άκρως αποτελεσματική και διαφανή λύση που συνδέει όλους τους εμπλεκόμενους στις θαλάσσιες εμπορικές μεταφορές, με αποτέλεσμα την απλοποίηση της ανταλλαγής δεδομένων και την μείωση του χρόνου συναλλαγής μεταξύ των εμπλεκομένων. Η εφαρμογή χρησιμοποιείται ήδη από την «Cosco Shipping», την «OOCL» και την «SIPG», ενώ το γ΄ τρίμηνο 2021 ξεκίνησε και η πιλοτική χρήση του από την «Hapag-Lloyd». Επίσης, στο τέλος Ιουλίου 2021, το «GSBN» ανακοίνωσε την επίσημη συνεργασία του με τους επιζιερηματικούς ομίλους που διαχειρίζονται τους κινεζικούς Λιμένες Anhui, Fujian, Guangzhou, Hainan, Jiangsu, Shandong, Tianjin και Hainan, οι οποίοι θα εντάξουν, επίσης, την εφαρμογή «Cargo Release», στην λειτουργία τους.

Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση για την σύσταση της Ομάδος Εργασίας, σύμφωνα με το Διεθνές Εμπορικό Επιμελητήριο, το τρέχον κενό χρηματοδότησης του εμπορίου υπολογίζεται σε περίπου € 3,0 τρισ., ενώ εκτιμάται ότι, το 2025, θα αγγίξει τα € 4,5 τρισ. Στο πλαίσιο αυτό, αποστολή της Συμβουλευτικής Ομάδας είναι να συμβάλει στην γεφύρωση αυτού του χάσματος, βοηθώντας τους εταίρους της προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των υφιστάμενων συναφών διαδικασιών τους, μέσω της αξιοποίησης αξιόπιστων δεδομένων από τις εφοδιαστικές αλυσίδες. Τούτο εκτιμάται ότι θα οδηγήσει στην βελτίωση της χρηματοδοτικής στήριξης επιχειρήσεων μικρού και μεσαίου μεγέθους, πολλές εκ των οποίων επλήγησαν σε σημαντικό βαθμό από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία COVID-19.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του «GSBN», κ. Bertrand Chen, σημείωσε ότι, η πανδημία ανέδειξε τις δυνατότητες μετάβασης αρκετών τομέων σε ένα απολύτως ψηφιακό περιβάλλον, υπό την αίρεση αξιόπιστων ψηφιακών συστημάτων. Δεδομένης της συμβιωτικής, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, σχέσης μεταξύ ναυτιλίας και χρηματοδότησης, είναι επιτακτική η ανάγκη βελτίωσης των τραπεζικών διαδικασιών, προκειμένου να γεφυρωθεί το χάσμα των περίπου € 3,0 τρισ. στην χρηματοδότηση του εμπορίου. Συνεπώς και προκειμένου να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία του διεθνούς εμπορίου, είναι απαραίτητη η διάρρηξη των στεγανών μεταξύ εφοδιαστικών αλυσίδων και χρηματοδότησης. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα Συμβουλευτική Ομάδα θα διερευνήσει τα τεχνικά, νομοθετικά και ρυθμιστικά πλαίσια, τα οποία θα οδηγήσουν σε μια στενότερη διασύνδεση της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας και των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Επίσης, η Ομάδα θα προχωρήσει σε δοκιμές ψηφιακών λύσεων, όπως π.χ. οι ηλεκτρονικές φορτωτικές, καθώς επίσης και άλλων δεδομένων των εφοδιαστικών αλυσίδων, που θα μπορούσαν να συμβάλουν στις χρηματοδοτικές διαδικασίες των Τραπεζών.

Ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Τραπεζικών Συναλλαγών της θυγατρικής της «Bank of China» στο Χονγκ Κονγκ, κ. James Ho, τόνισε ότι η Τράπεζα στήριζε ανέκαθεν τη συνεργασία μεταξύ του χρηματοπιστωτικού και του ναυτιλιακού τομέα, για την διευκόλυνση του εμπορίου και τη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για όλους τους εμπλεκόμενους στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

Επίσης, ο Επικεφαλής Χρηματοδότησης Παγκόσμιου Εμπορίου και Βραχυπρόθεσμων Απαιτήσεων Ασίας-Ειρηνικού της «HSBC», κ. Ajay Sharma, σημείωσε ότι η Τράπεζα κατέχει ηγετική θέση σε παγκόσμιο επίπεδο, όσον αφορά στην χρηματοδότηση του εμπορίου, και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ψηφιοποίησης του εμπορίου. Μέσω των συνεργασιών της και των επενδύσεών της στην χρηματοπιστωτική τεχνολογία, η «HSBC» προωθεί την ψηφιακή μετάβαση του εμπορικού οικοσυστήματος, από την ελαχιστοποίηση της χρήσης χαρτιού στις διαδικασίες χρηματοδότησης του εμπορίου, έως την ενθάρρυνση των πελατών της να στραφούν προς ψηφιακούς τρόπους εργασίας.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov