Ενημερώσεις ανά θέμα
Εγγραφή στο Newsletter
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Κατηγορίες κειμένου: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: |
![]() |
Ημερομηνία: | 01/06/2020 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων |
Κείμενο: | Όπως είχε ήδη δεσμευθεί κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της τον Φεβρουάριο 2020, η Renault δημοσίευσε την Παρασκευή 29/05, σχέδιο αναδιάρθρωσης με στόχο την εξοικονόμηση άνω των 2 δισ. ευρώ σε διάστημα 3 ετών (ήτοι του 20% του σταθερού της κόστους) για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας του Ομίλου και τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξής του στο πλαίσιο της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Σύμφωνα με το δελτίο τύπου της εταιρείας, οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο Όμιλος, η κρίση που αντιμετωπίζει συνολικά η αυτοκινητοβιομηχανία και οι προκλήσεις που συνδέονται με την οικολογική μετάβαση είναι οι βασικοί λόγοι που οδηγούν την εταιρεία να επιταχύνει τον μετασχηματισμό της. Το σχέδιο βασίζεται στην αποτελεσματικότερη προσέγγιση των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων της εταιρείας και την αυστηρή διαχείριση των πόρων, μέσω της απλοποίησης των διαδικασιών και της προσαρμογής της βιομηχανικής ικανότητας της εταιρείας. Ταυτόχρονα, το σχέδιο επιχειρεί να θέσει τις βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη του ομίλου με γνώμονα στρατηγικές μελλοντικές δραστηριότητες (παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, οχημάτων κοινής ωφέλειας, μετάβαση στην κυκλική οικονομία και ανάπτυξη καινοτομιών υψηλής προστιθέμενης αξίας). Για την επίτευξη των στόχων αυτών, ο Όμιλος θα προβεί στις αναγκαίες προσαρμογές του εργατικού του δυναμικού μέσω της επανεκπαίδευσης, εσωτερικής κινητικότητας και εθελοντικών αποχωρήσεων. Η προσαρμογή στο εργατικό δυναμικό θα κατανεμηθεί σε 3 έτη και θα έχει ως αποτέλεσμα την κατάργηση περίπου 4.600 θέσεων εργασίας στη Γαλλία και περισσότερων από 10.000 θέσεων εργασίας στον υπόλοιπο κόσμο (που αντιστοιχούν στο 8% του εργατικού δυναμικού της εταιρείας). Επιπλέον, το σχέδιο αναδιάρθρωσης θα οδηγήσει σε μείωση της παραγωγικής ικανότητας από 4 εκ. οχήματα το 2019 σε 3,3 εκ. έως το 2024 και σε ευρύ μετασχηματισμό 4 μονάδων παραγωγής του ομίλου στη Γαλλία, κατόπιν διαβούλευσης με τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές αρχές. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία μελετά τη δημιουργία βελτιστοποιημένου κέντρου αριστείας για ηλεκτρικά και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα στα εργοστάσια Douai και Maubeuge στη βόρεια Γαλλία, εξετάζει τη μετατροπή του εργοστασίου στο Dieppe μετά τη λήξη παραγωγής του μοντέλου Alpine A110, σχεδιάζει τη δημιουργία οικοσυστήματος κυκλικής οικονομίας στο εργοστάσιο του Flins με τη μεταφορά δραστηριοτήτων από το Choisy-le-Roi, ενώ για τα χυτήρια της Βρετάνης, στο Caudan (Morbihan), η εταιρεία προβλέπει τη “στρατηγική αναθεώρησή” τους, η οποία συμπεριλαμβάνει και την πιθανότητα πώλησής τους. Εκτός Γαλλίας, αναστέλλονται τα προγραμματισμένα έργα αύξησης της παραγωγικής ικανότητας σε Μαρόκο και Ρουμανία και παράλληλα εξετάζεται η προσαρμογή της παραγωγικής ικανότητας του ομίλου στη Ρωσία. Η εταιρεία θα συγκεντρώσει στα μηχανολογικά κέντρα του Ile-de-France την ανάπτυξη στρατηγικών τεχνολογιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και θα βελτιστοποιήσει τη χρήση των κέντρων που χρησιμοποιεί σε χώρες χαμηλού κόστους, όπως η Ρουμανία, για τις λοιπές δραστηριότητες. Συνολικά, το εκτιμώμενο κόστος εφαρμογής του σχεδίου για το τρέχον έτος ανέρχεται σε περίπου 1,2 δισ. ευρώ. Βέβαια, προκειμένου να εφαρμόσει το σχέδιο αναδιάρθρωσης, η διοίκηση του ομίλου θα πρέπει να αντιμετωπίσει τις αντιδράσεις τόσο των συνδικάτων όσο και των τοπικών αρχών, με το CFDT να καταγγέλλει ήδη το σχέδιο ως “σχέδιο κοινωνικής κατάρρευσης” και τον επικεφαλής της Περιφέρειας της Βρετάνης να χαρακτηρίζει ως “απαράδεκτη” την ιδέα πώλησης του εργοστασίου στο Caudan. Ταυτόχρονα, ο όμιλος βρίσκεται και υπό τη στενή πίεση του Γάλλου Προέδρου Emmanuel Macron, ο οποίος κατά την παρουσίαση του σχεδίου στήριξης της αυτοκινητοβιομηχανίας της γ/Κυβέρνησης, την Τετάρτη 27 Μαΐου, συνέδεσε άμεσα τη χορήγηση κρατικά εγγυημένου δανείου ύψους 5 δισ. ευρώ στην εταιρεία με τη λύση που θα προσφέρει ο όμιλος για την επανένταξη των υπαλλήλων στα εργοστάσια του Douai και του Maubeuge. Στο πλαίσιο αυτό, ο Γάλλος Πρόεδρος ανακοίνωσε ότι την ερχόμενη Δευτέρα θα λάβει χώρα, υπό τον Γάλλο Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών κ. Bruno Le Maire, στρογγυλή τράπεζα με συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων μερών, ήτοι της διοίκησης του ομίλου, των συνδικάτων και εκπροσώπων των τοπικών αρχών. Σύμφωνα με τον ίδιο, το εγγυημένο δάνειο δεν μπορεί να συναφθεί πριν ολοκληρωθούν αυτές οι συζητήσεις. |