Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Αλλαγή καταναλωτικής συμπεριφοράς λόγω πανδημίας, ως προς τις εξόδους και την κατανάλωση τροφίμων και ποτών
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
Ημερομηνία: 29/09/2020
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σκοπίων
Κείμενο:

Όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιεύουν εδώ μέσα ενημέρωσης, οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα ζαχαροπλαστικής και αλκοολούχα ποτά αντιμετωπίζουν ήδη σημαντικές απώλειες, εξ’ αιτίας της πανδημίας και των μέτρων που ακολούθησαν για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορωνοϊού και αυτό συνεχίζεται παρά το άνοιγμα των εγκαταστάσεων εστίασης και τροφοδοσίας. Ακόμη και με τα αρχικά κυβερνητικά μέτρα κατά της εξάπλωσης της ασθένειας Covid-19, που επέτρεπαν στα εστιατόρια να παραδίδουν φαγητό (με delivery ή take away), η κατάσταση επηρεάστηκε αρνητικά και εξ’ αιτίας των κανονισμών της υποχρεωτικής απόστασης μεταξύ των επισκεπτών. Ακόμη και μετά την απόφαση για επαναλειτουργία των εστιατορίων, οι εγκαταστάσεις εστίασης μειώθηκαν δραστικά και ο κύκλος εργασιών εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά το ήμισυ. Στατιστικά, ο κύκλος εργασιών των τροφίμων, ποτών και καπνού έχει ήδη μειωθεί, ονομαστικά κατά 13,8% και σε πραγματικούς όρους κατά 15,6%. Ειδικότερα, οι εγχώριοι παραγωγοί ποτών επηρεάζονται, επίσης, από τους περιορισμούς που τέθηκαν κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης. Μέρος της βιομηχανίας τροφίμων, όπως τα αλκοολούχα ποτά, μπύρα και κρασί κλπ αποκλείονται από τη δυνατότητα αγοράς με ειδικές κάρτες που διέθεσε το κράτος στους ευπαθείς πολίτες για αγορά εγχώριων προϊόντων (κρατικό μέτρο για την τόνωση της εσωτερικής κατανάλωσης). Η επιχειρηματολογία για τον αποκλεισμό αυτών των προϊόντων βασίζεται στο γεγονός ότι το κράτος δεν πρέπει να ενθαρρύνει το εμπόριο αλκοόλ, το οποίο αποτελεί προϊόν ειδικού φόρου κατανάλωσης. Παράλληλα, οι εγχώριοι παραγωγοί αναψυκτικών και αλκοολούχων ποτών υποφέρουν, εξ’αιτίας της ακύρωσης πολλών εκδηλώσεων, συναυλιών και φεστιβάλ, μεταξύ των οποίων οικογενειακοί εορτασμοί και γάμοι. Ελπίδα για πιθανότητα μεγαλύτερου κύκλου εργασιών στο catering, δόθηκε από τα νέα πρωτόκολλα που εφαρμόσθηκαν και τα οποία προβλέπουν την εξυπηρέτηση περισσότερων επισκεπτών ανά τραπέζι στα καταστήματα εστίασης. Σε γενικές γραμμές, ωστόσο, φαίνεται ότι έχει αλλάξει η καταναλωτική συμπεριφορά των πολιτών, και παρατηρείται προτίμηση σε συγκεντρώσεις κατ’ οίκον και παράλληλη μείωση των εν γένει εξόδων για φαγητό ή ποτό.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov