Search

Search Icon

search

header

Slide1

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Νέες τάσεις στην αμερικανική αγορά – Διαδικτυακή συζήτηση για τα Φυτικά υποκατάστατα κρέατος (11.08.2021, Σικάγο)
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ημερομηνία: 17/09/2021
Συναπτόμενο αρχείο: meat iri webinar slides us.pdf
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σικάγου
Κείμενο:

Οι εταιρείες ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI (Σικάγο) σε συνεργασία με την 210 Analytics (Σαν Αντόνιο) διοργάνωσαν διαδικτυακή συζήτηση με τίτλο «Where is the meat?», που αφορούσε στα φυτικά υποκατάστατα κρέατος.

Οι κεντρικές ομιλήτριες, Anne-Marie Roerink και Jonna Parker αντήλλαξαν απόψεις σχετικά με τις εξελίξεις στην αμερικανική αγορά φυτικών πρωτεϊνούχων τροφίμων και υποκατάστατων κρέατος, καθώς και τις διαφαινόμενες καταναλωτικές τάσεις.

Από την παρουσίασή τους, συγκρατούμε τα κάτωθι σημεία ενδιαφέροντος:

Το 34% των Αμερικανών καταναλωτών επιθυμεί να καταναλώνει λιγότερο κρέας για λόγους που σχετίζονται κυρίως με την υγεία και την κοινωνική ευθύνη (βιωσιμότητα διατροφικών επιλογών, ευημερία των ζώων, προστασία περιβάλλοντος). Οι παραπάνω προβληματισμοί γεννούν ενοχές σε μια μερίδα των κρεατοφάγων καταναλωτών, με αποτέλεσμα την ανάδυση μιας νέας κατηγορίας καταναλωτή, του “Flexitarian” (Flexible και Vegetarian), στην οποία εστιάζει η εν θέματι συζήτηση.

Ο “Flexitarian” είναι ευέλικτος ως προς τον τρόπο που ενσωματώνει την πρωτεΐνη στο διαιτολόγιο του και λαμβάνει τακτικά ζωική πρωτεΐνη, παρόλο που κατά βάσει είναι χορτοφάγος, καταλήγοντας σε μια δίαιτα, η οποία προσομοιάζει με τη μεσογειακή.

Σύμφωνα με την παρούσα έρευνα ο Flexitarian είναι η πλέον ανερχόμενη κατηγορία καταναλωτή στις ΗΠΑ, η οποία σήμερα αντιστοιχεί στο 14% και αναμένεται να φτάσει σύντομα στο 22% των καταναλωτών. Η κατηγορία αποτελείται από νέους καταναλωτές (Generation Z) με ισχυρή οικονομική δυνατότητα.

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη έρευνα, το κρέας δεν αποβάλλεται από το αμερικανικό καλάθι, αλλά συμπεριλαμβάνεται σε μικρότερη ποσότητα και συμπληρωματικά προς προϊόντα φυτικής πρωτεΐνης σε μορφή έτοιμου γεύματος.

Υπάρχει σαφής διαφοροποίηση μεταξύ των φυτικών προϊόντων και των φυτικών υποκατάστατων κρέατος, τα οποία επιχειρούν να μιμηθούν ιδιότητες του κρέατος. Τα τελευταία είναι λιγότερο δημοφιλή, καθώς εκλαμβάνονται, εν πολλοίς, ως ανθυγιεινά, λόγω της περίπλοκης σύνθεσής τους (“long label”), των μη αναγνωρίσιμων ιδιοτήτων τους (γεύση, οσμή, υφή) και συμπεριφοράς τους κατά την προετοιμασία τους. Άλλωστε, προς το παρόν, δεν κατέχουν σημαντικό μερίδιο στην αγορά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 αντιστοιχούσαν σε $40 δισεκατομμύρια (μείωση 5% σε σχέση με το 2020), ενώ οι πωλήσεις των φυτικών υποκατάστατων κρέατος αντιστοιχούσαν σε $249 εκατομμύρια (αύξηση 7,2% σε σχέση με το 2020).

Σύμφωνα με την έρευνα, το 58% των καταναλωτών σκοπεύει να αυξήσει την πρόσληψη πρωτεΐνης από φυτικά προϊόντα. Αντίθετα, η τάση για την κατανάλωση υποκατάστατου κρέατος δεν είναι τόσο ισχυρή: Ενώ το 30% των καταναλωτών επιθυμεί να αυξήσει την κατανάλωση φυτικών υποκατάστατων κρέατος, ένα 16% επιθυμεί να τη μειώσει. Διαβλέπεται ακόμη, άνοδος στην κατανάλωση ιχθυηρών.

Συμπερασματικά, υπάρχει θετική τάση στην αμερικανική αγορά για φυτικά προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα πρωτεΐνη, που δεν προσπαθούν να μιμηθούν το κρέας, σε μορφή έτοιμου γεύματος, τα οποία απευθύνονται κυρίως στη Γενιά Z΄και απαντούν στις ανησυχίες της για ανάληψη κοινωνικής ευθύνης μέσω της επιλογής του φαγητού που καταναλώνει και των προϊόντων που αγοράζει.

Το Γραφείο μας βρίσκεται στην διάθεση σας για κάθε διευκρίνιση.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov