Search

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Εγγραφείτε τώρα για να λαμβάνετε άμεση ενημέρωση!

Ζητήστε τη δική σας προσωποποιημένη ενημέρωση σε ημερήσια, εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση.

Νέες εξελίξεις στην αμερικανική αγορά σνακ - Διαδικτυακό σεμινάριο IRI «Snack Sensations around the world» (Σικάγο, 13.04.2022)
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ημερομηνία: 11/05/2022
Συναπτόμενο αρχείο: Snack sensations around the world us.pdf
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σικάγου
Πηγή: Εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI
Κείμενο:

Η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI, με έδρα το Σικάγο, διοργάνωσε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Snack Sensations around the world», όπου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα αγοράς από τη Sally Lyons Wyatt, επικεφαλής αναλύτρια αγοράς με ειδίκευση στις καταναλωτικές τάσεις. Επισυνάπτεται το υλικό παρουσίασης της εν θέματι έρευνας.

Το γραφείο μας διαπιστώνει επανειλημμένως, ότι η κατανάλωση σνακ στις ΗΠΑ έχει ξεφύγει από το διατροφικό πλαίσιο, αναδεικνυόμενη πλέον ως lifestyle. Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε, πως τα σνακ τείνουν να αντικαταστήσουν τα βασικά γεύματα της ημέρας, όπως τα γνωρίζαμε ως τώρα. Παράλληλα, πρόκειται για μια αγορά με μεταλλασσόμενη τμηματοποίηση, όπου διαρκώς αναδεικνύονται νέες τάσεις, παραγκωνίζοντας τις υφιστάμενες. Επομένως, για την είσοδο στην αμερικανική αγορά σνακ και την αποκόμιση κέρδους, απαιτείται αφενός, η στενή παρακολούθηση της αγοράς και αφετέρου, η ταχεία αναπροσαρμογή του προϊόντος.

Από την παρουσίαση, συγκρατούμε τα κάτωθι στοιχεία ελληνικού ενδιαφέροντος σχετικά με την αμερικανική αγορά σνακ:

• Το 45% των Αμερικανών καταναλώνει τουλάχιστον τρία σνακ ημερησίως.
• Καταγράφεται ανοδική τάση σε όλα τα κανάλια πώλησης σνακ. Οι αγορές στις ΗΠΑ γίνονται με τέσσερις τρόπους, οι οποίοι υπαγορεύουν το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ για την κάθε περίπτωση: α) Προγραμματισμένες αγορές, β) Αυθόρμητες αγορές, γ) Q-Commerce (κυρίως DOORDASH, GRUBHUB, UberEats), δ) Κατανάλωση ως εμπειρία (Experiential).
• Στις ΗΠΑ οι καταναλωτές αναζητούν την ποικιλία. Το 2021 σημειώθηκε αύξηση κατά 26% της προτίμησης για multi/variety packs.
• Η διάσταση της βιωσιμότητας εντάσσεται με διαφορετικούς τρόπους στην αγορά σνακ των ΗΠΑ. Για παράδειγμα, παρατηρείται προσπάθεια περιορισμού της σπατάλης τροφίμων με τη χρήση υλικών που διαφορετικά θα κατέληγαν στην χωματερή (π.χ. Rind, Upcysled, Doughp).
• Σύμφωνα με την επικρατούσα τάση στην αγορά των ΗΠΑ, το 51% των καταναλωτών επιθυμούν τα σνακ να είναι και ωφέλημα για την υγεία (π.χ. αντιοξειδωτική δράση). Το 29% καταναλώνει σνακ στο πλαίσιο της δίαιτας που ακολουθεί (π.χ. Keto, Halal).
• Όσον αφορά τα Plant Based σνακ, αφορούν ένα μικρότερο αριθμό καταναλωτών: Μόνο το 10% των Αμερικανών καταναλωτών αγοράζει πάντα ή συνήθως σνακ από υλικά φυτικής προέλευσης. Ωστόσο, η αγορά χρήζει παρακολούθησης, καθώς το 25% αυτού του τμήματος καταναλωτών είναι διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα για να αγοράσει φυτικά σνακ.
• Για το 51% των Αμερικανών ο λόγος για την κατανάλωση σνακ είναι η επιθυμία να προσθέσουν ενδιαφέρον στην καθημερινή τους διατροφή.
• Το 88% επιλέγει σνακ με κριτήριο τη γεύση. Στις ΗΠΑ δημοφιλείς γεύσεις είναι: φράουλα και ανάμεικτα μούρα, καυτερά.
• Η αγορά σνακ μεταβάλλεται δυναμικά. Το 2021 στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση κατά 10% της αξίας των πωλήσεων σοκολάτας. Ακόμα, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 11% της αξίας πωλήσεων γιαουρτιού. Σύμφωνα με την ομιλήτρια, η αγορά γιαουρτιού χρήζει διερεύνησης, καθώς ενδεχομένως το γιαούρτι να ενταχθεί στην κατηγορία των σνακ.
• Αυξάνεται ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων.
• Νέα προϊόντα αναδεικνύονται διαρκώς μέσω της καινοτομίας ως προς τα πρόσθετα διατροφικά οφέλη, τη συσκευασία και τη βιωσιμότητα.
• Η αμερικανική αγορά παρουσιάζει ανέκαθεν δυναμική τμηματοποίηση. Θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι νέες γεωπολιτικές εξελίξεις, όπως η άνοδος του πληθωρισμού και το προσφυγικό ρεύμα από την Ουκρανία. Επιπλέον, έχουν αυξηθεί τα μονομελή νοικοκυριά παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ περισσότεροι από 16 εκατ. άνθρωποι μεταξύ 35 - 64 ετών ζουν μόνοι.

Το Γραφείο μας βρίσκεται στη διάθεση σας για την διερεύνηση των δυνατοτήτων περαιτέρω ανάπτυξης των ελληνικών εξαγωγών στην περιοχή των Μεσοδυτικών Πολιτειών των ΗΠΑ.

exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov