Ενημερώσεις ανά θέμα
Εγγραφή στο Newsletter
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ AΡΧΕΙΟΥ
Κατηγορίες κειμένου: | |
---|---|
Χώρα αναφοράς: |
![]() |
Ημερομηνία: | 01/08/2022 |
Σχετικός σύνδεσμος: | https://policycn.com/22-07-21-self-driving-cars-hit-the-road-in-shenzhen/?mc_cid=d14773ff10 |
Έκδοση: | Γραφείο Ο.Ε.Υ. Πεκίνου (Αρμοδιότητα και για Μογγολία) |
Πηγή: | China Policy |
Κείμενο: | Βάσει νέων συναφών κανονισμών των τοπικών Αρχών, θα είναι δυνατή, από 1ης Αυγούστου 2022, η κίνηση πλήρως αυτόνομων οχημάτων σε ορισμένους δρόμους της κινεζικής πόλης Shenzhen, έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας «BYD» η οποία, προσφάτως, αναρριχήθηκε στην πρώτη θέση παγκοσμίως, όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτροκινούμενων οχημάτων, εκτοπίζοντας την αμερικανική «Tesla». Οι νέοι κανονισμοί συμπληρώνουν διάφορα κενά που εντοπίζοντο στην λειτουργία της βιομηχανίας ευφυών οχημάτων της Κίνας, σε μια περίοδο που η κεντρική κυβέρνηση έχει αναγάγει την αυτοκινητοβιομηχανία σε κεντρικό τομέα προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Εάν οι ως άνω κανονισμοί υιοθετηθούν και από άλλες τοπικές κυβερνήσεις, θα μπορούσε, ενδεχομένως, να διασφαλισθεί η επίτευξη του στόχου της μαζικής παραγωγής υπό όρους αυτόνομων οχημάτων, έως το 2025. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα αυτόνομα οχήματα κατατάσσονται σε τρεις (3) κατηγορίες: α) υπό όρους (conditionally) αυτόνομα οχήματα, β) λίαν (highly) αυτόνομα οχήματα και γ) πλήρως (fully) αυτόνομα οχήματα. Τα υπό όρους και τα λίαν αυτόνομα οχήματα θα πρέπει να συνδυάζουν εξοπλισμό οδηγού που να διασφαλίζει τον έλεγχο του οχήματος από τον άνθρωπο, υποχρέωση η οποία δεν αφορά στα πλήρως αυτόνομα οχήματα. Τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να κινούνται χωρίς οδηγό σε συγκεκριμένα οδικά τμήματα ή δρόμους, τα οποία καθορίζονται από τις κατά τόπους Αρχές δημόσιας ασφάλειας ή/και μεταφορών. Επίσης, σε περίπτωση κινδύνου, θα πρέπει να είναι σε θέση να ενεργοποιούν αυτομάτως τα φώτα κινδύνου και να σταματούν στην άκρη του δρόμου, ενώ θα πρέπει να είναι δυνατή η εξ αποστάσεως παράκαμψη του αυτοματοποιημένου συστήματος διεύθυνσης του οχήματος. Τέλος, θα πρέπει να διαθέτουν φωτεινή ένδειξη πλήρους αυτόνομης κίνησης, στο εξωτερικό τους. Τα ως άνω ισχύουν τόσο για επιβατικά, όσο και για εμπορευματικά οχήματα. Όσον αφορά στην ευθύνη, σε περίπτωση ατυχήματος, η οποία, προφανώς, επηρεάζει και τους όρους ασφάλισης των οχημάτων, ισχύουν τα εξής: Σε περίπτωση που στο όχημα επιβαίνει οδηγός, η ευθύνη βαρύνει τον οδηγό. Σε περίπτωση πλήρως αυτόνομης κίνησης, η ευθύνη βαρύνει τον ιδιοκτήτη του οχήματος ή, σε περίπτωση εταιρικών οχημάτων, τον αρμόδιο για την διαχείριση οχημάτων. Επίσης, εάν το ατύχημα οφείλεται σε ελαττώματα του οχήματος, ο οδηγός/ιδιοκτήτης/χρήστης αυτού δύναται να στραφεί κατά του κατασκευαστή ή του πωλητή, μετά όμως την καταβολή των αντίστοιχων προστίμων, αποζημιώσεων κλπ. Πλην τούτων, ενθαρρύνεται και υποστηρίζεται η κατασκευή ψηφιακών προσομοιωτών για τον πλήρη έλεγχο της τεχνολογίας που ενσωματώνουν τα οχήματα. Σημειώνεται ότι, στην περίπτωση των αυτόνομων οχημάτων, η ψηφιακή προσομοίωση θεωρείται ότι προσφέρει περισσότερα και πιο χρήσιμα δεδομένα, απ’ ό,τι ο έλεγχος των οχημάτων στους δρόμους. Ήδη, η «Προσομοίωση Αυτόνομης Οδήγησης» της «Tencent» (TAD Sim) σημειώνει εξαιρετική επιτυχία και, κατά πάσα πιθανότητα, βάσει των προβλέψεων των νέων κανονισμών. αναμένεται η δημιουργία και άλλων παρόμοιων πλατφορμών. Επίσης, γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στον συντονισμό οχήματος-δρόμου (vehicle-to everything, V2X) και προβλέπεται η στήριξη του σχεδιασμού και της κατασκευής υποδομών επικοινωνιών, αισθητήρων και υπολογιστικής για τον V2X, καθώς επίσης και η διασύνδεση αυτών με συναφείς βάσεις δεδομένων και διαδικτυακών πόρων, ώστε να καθίσταται δυνατή η συνεχής βελτίωσης της ασφάλειας της κίνησης των αυτόνομων οχημάτων. Με τους νέους κανονισμούς, δίδεται νέα ώθηση στην εμπορευματοποίηση των τεχνολογιών αυτόνομων οχημάτων, αλλά και στην ανάπτυξη συνδεόμενων εθνικών πολιτικών της Κίνας. Θα πρέπει να σημειωθεί, όμως, ότι οι κανονισμοί εξακολουθούν να αφήνουν κενά, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά στον ρόλο του κράτους στην προώθηση των αυτόνομων οχημάτων, στα κριτήρια βάσει των οποίων θα καθορίζεται εάν ένα όχημα είναι ελαττωματικό, καθώς επίσης και στο ύψος της αποζημίωσης, σε περίπτωση ατυχήματος. |