Search

Facebook

Linkedin

twitter - x

Search Icon

search

header

Εγγραφή στο Newsletter

Αγορά φρέσκων τροφίμων στις ΗΠΑ: Αποτίμηση τρέχοντος τοπίου
Κατηγορίες κειμένου:
Χώρα αναφοράς: ΗΝΩΜΕΝΕΣ ΠΟΛΙΤΕΙΕΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Ημερομηνία: 21/02/2025
Έκδοση: Γραφείο Ο.Ε.Υ. Σικάγου
Κείμενο: Στο πλαίσιο παρακολούθησης της εδώ αγοράς τροφίμων, συμμετείχαμε σε διαδικτυακό σεμινάριο της εταιρείας ανάλυσης δεδομένων αγοράς CIRCANA, με τον τίτλο «2025 Top Trends in Fresh Refresh» (13.02.2025, Σικάγο). Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στις εξελίξεις και τις διαμορφούμενες καταναλωτικές τάσεις στην αγορά φρέσκων τροφίμων των ΗΠΑ και εξετάζει το ρόλο τους στον συνεχώς αναπτυσσόμενο τομέα της υγείας και ευεξίας. Ο τομέας των φρέσκων τροφίμων είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος μετά από εκείνους της Ομορφιάς, της Φροντίδας Κατοικίδιων και της Υγείας και Ευεξίας, με 4,9% αύξηση της αξίας πωλήσεων και 3,2% αύξηση του όγκου πωλήσεων μεταξύ 2023 και 2024. Το τοπίο όσον αφορά την αγορά φρέσκων τροφίμων στις ΗΠΑ διαμορφώνεται από την ακόλουθη καταναλωτική συμπεριφορά: Καθώς απομακρυνόμαστε από την περίοδο της πανδημίας και της αποθήκευσης μεγάλου όγκου τροφίμων στο σπίτι, οι Αμερικανοί καταναλωτές υιοθετούν μια συμπεριφορά προσανατολισμένη στις συχνές επισκέψεις σύντομης διάρκειας στα σουπερμάρκετ προς αναζήτηση προσφορών και νέων ιδεών, με το 56% των επισκέψεων στο σουπερμάρκετ να έχουν αποκτήσει πλέον αυτό το χαρακτήρα. Η ανησυχία των Αμερικανών καταναλωτών για την ποιότητα των τροφίμων βαίνει αυξανόμενη, με το 40% να είναι αντίθετο με τη χρήση πρόσθετων και βαφών και το 56% να αναζητά ενεργά πληροφορίες πάνω στις ταμπέλες των συσκευασμένων τροφίμων με σκοπό να αποκλείσει εκείνα που περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη, γενετικά τροποποιημένα συστατικά και συντηρητικά. Στη συνείδηση του αμερικανικού καταναλωτικού κοινού η διατροφή και η σωματική άσκηση έχουν την ίδια βαρύτητα όσον αφορά την Υγεία και την Ευεξία (49%). Ακολουθεί η ποιότητα του ύπνου (43%) και η διατήρηση ενός υγιούς βάρους (36%). Σύμφωνα με την έρευνα, οι χρήστες GLP-1, μετά τον τέταρτο μήνα χρήσης στρέφονται προς τα φρέσκα τρόφιμα, καθώς ενσωματώνουν περισσότερες υγιεινές συνήθειες στον τρόπο ζωής τους. Οι πληθυσμιακές ομάδες με τη μεγαλύτερη κατανάλωση φρέσκων τροφίμων είναι οι Boomers (32% του καλαθιού), ακολουθούμενοι από τη Gen X (29%) και τους Millennials (28%) και τη Gen Z (28%). Η προβολή για το μέλλον είναι ότι η Gen Z θα αυξήσει δυναμικά την κατανάλωσή της καθώς αποκτά σταδιακά μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο το υψηλό κόστος των φρέσκων τροφίμων, το οποίο σύμφωνα με το 84% των ερωτηθέντων, ανεξαρτήτως κοινωνικού στρώματος και ηλικιακής ομάδας, αναμένεται να αυξηθεί περισσότερο σε περίπτωση που δασμολογηθούν οι εισαγωγές νωπών λαχανικών και φρούτων, θα πρέπει να ακολουθήσουν μια στρατηγική προώθησης των προϊόντων που να βασίζεται σε τρείς πυλώνες: Α. Τιμή σε σχέση με την Αξία (“Value”): Έμφαση στην ευκολία της προετοιμασίας και κατανάλωσης γευμάτων όταν γίνεται χρήση φρέσκων τροφίμων, όπως τα νωπά λαχανικά και φρούτα, το τυρί κλπ., που προσφέρουν ανώτερες γευστικές εμπειρίες και συναρπαστικές νέες γεύσεις. Β. Τόπος και Χρόνος κατανάλωσης: Διερεύνηση τρόπων ώστε να διευρυνθεί το ποσοστό κατανάλωσης φρέσκων τροφίμων ανά γεύμα και περίσταση κατανάλωσης.  Γ. Κίνητρα και Νοοτροπία: Σύνδεση με τους στόχους υγείας και ευεξίας και τον τρόπο ζωής των καταναλωτών.
exports Gefyres Ypourgeio logo 02highrez ktp 1 dark blue el exports gov